Malmö del 1 av 2



Herregud, var ska jag börja :)!
Jag vaknade redan halv 8 på morgonen för sen kunde jag inte sova längre :)
Redan precis när jag hade vaknat så hade jag Caroline i tankarna och det varade HELA dan.
Sen åkte mamma och pappa till jobb för dom skulle jobba. Och medan jag väntade på att tiden skulle gå så man skulle åka bussen till Malmö så var nerverna SKYHÖGA! Orkar inte ens räkna hur många gånger jag gick på toaletten på mindre än 3 timmar men mer än 8 var det :P Och man hade ingen matlust heller och det är ej bra.
Så blev klockan tjugo i 3 och jag gick hemifrån för att gå till bussen som skulle gå tio i 3 men gick ändå för säkerhets skull 5 minuter tidigare för man vet ju aldrig när bussen kommer och så var den såklart 7 min försenad. Men biljettkassan var sönder så det blev en gratis busstur, det gillar vi :). Hade tänkt att gå snabbt in i affären för att köpa en kryss-tidning men direkt där jag kom till övre så kom min andra buss och den skulle gå 4 min efter jag kom så det blev inget handlande. Satt och lyssnade på min mp3 hela vägen till Malmö och det man lyssnade på var givetvis bara 2 låtar och vilka då , jo: By my side och Electric :) Dom gick om och om igen i 40 minuters tid :P. Steg man av bussen och det visade sig att dom ska bygga ett parkeringshus på Mobilias parkering i Malmö så det var ju bara att gå runt hela Mobilia istället för att gå genom det och det visade sig att jag stressade utan anledning för när jag kom fram till bussstationen så skulle min buss gå 7 min senare så fick man vänta där också, och fortfarande var det bara Caroline i huvudet ;). Så kom bussen så pratade man med mamma och så. Åkte ända bort till hennes jobb för att möta upp henne sen gick vi och åt på Burger King för jag visste att jag måste äta nånting innan jag träffar Caroline så det blev en halv Pommes Frites sen orka jag inte mer. Hade givetvis autografblock och Carros presenter med mig med. Sen åkte vi stadsbuss och stannade vid en hållplats och gick mot Malmö Arena och vet inte hur längesen jag var så nervös, jag var så pass nervös att jag fick ta djupa andetag för att kunna andas.

Kommer man dit och så började det givetvis att regna, varför har man sån otur men så såg man ett tält och gissade att det var där Carro skulle sjunga men ingen Jönsson syntes i närheten för vi skulle träffas vid 5-tiden.
Så såg mamma en bänk där vi satte oss och som vanligt var jag skitnervös och när vi hade varit där i ca 20 min så sa mamma: Mikaela, där är en blond tjej där borta som håller i sin mobil och jag började bli väldigt nervös och vi tittade på henne ganska länge och efter mamma sa det tog det ca 10 sekunder så kände jag att min mobil viberade och då såg jag att jag hade fått ett sms, av vem då? Jo Caroline Jönsson och hon undrade var jag var och så beskrev jag var vi satt och jovisst var det kvinnan mamma frågade om för bara nån sekund efter jag svarade henne så hon kvinnan mot oss och när hon började närma sig så sa jag till Mamma - DET ÄR HON! :D

Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0